مجله بین‌المللی مدیریت و سیاست‌گذاری سلامت (IJHPM) اولین مجله تخصصی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند.

این مجله آذر ماه سال ۹۱ مجوز انتشار خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرد و موفق شد اولین شماره خود را در بهار ۹۲ منتشر نماید.

مجله بین‌المللی سلامت با حمایت مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت و پژوهشکده آینده‌پژوهی در سلامت، به صورت دوماهنامه منتشر می‌شود.

مدیرمسئول این مجله، آقای دکتر حقدوست و سردبیر این مجله خانم دکتر خیاط زاده ماهانی است که با همکاری طیف وسیعی از متخصصین و پژوهشگران حوزه سیاست‌گذاری در سلامت از نقاط مختلف دنیا به یکی از شاخص‌ترین مجلات دانشگاه تبدیل شده است.

۷۰ درصد اعضای تحریریه این مجله را متخصصین و پژوهشگران برتر از دیگر کشورهای دنیا تشکیل می‌دهند به طوریکه پوشش جغرافیایی این مجله هم از نظر پذیرش مقالات و هم از نظر جلب همکاری‌های بین‌المللی در نوع خود بی نظیر می‌باشد. شماره اول این مجله در ژوئن ۲۰۱۳ منتشر شده است.

با توجه به اینکه این مجله بر پژوهش‌های بین رشته‌ای و فرارشته ای در حوزه سیاست‌گذاری در سلامت فعالیت می‌کنند، پل ارتباطی منحصربه فردی بین علوم اجتماعی و علوم سلامت برقرار کرده است و توجه ویژه به مباحثی نظیر جامعه شناسی سلامت، فلسفه علم و فلسفه سلامت، و اخلاق در سیاست‌گذاری سلامت این مجله را به یکی از برجسته‌ترین مجلات در حوزه علوم پزشکی در کشور تبدیل خواهد کرد.